ÚvodHistorie Škola dnesJídelnaŠDAkceFotoDokumentyPovinné informaceVýchovné poradenstvíRadaDumyKontaktOchrana osobních údajů
Škola dnes > Třídy > 7 třída > Akce a soutěže

Akce a soutěže naší třídy

Letní prázdniny rychle utekly a v pondělí 2. září jsme zahájili nový školní rok. Ačkoliv se nám vedle dveří místo šestky objevila už sedmička, umístění naší třídy zůstalo stejné. Změnil se i počet, jeden žák opakuje 6. ročník, avšak místo něj přibyly dvě žákyně opakující  7. ročník, celkem je nás tedy 21, 8 chlapců a 13 dívek.

I v letošním školním roce nás kromě učení čekají zajímavé mimoškolní akce, za nejdůležitější bych považovala zapojení do výměnných pobytů s naší partnerskou školou v  Rakousku, kde můžou žáci zúročit své znalosti angličtiny a začínající němčiny, a lyžařský výcvikový kurz určený předně pro žáky sedmých tříd, kdy strávíme po Vánocích týden v Harrachově výukou lyžování.

Do školního roku 2019/2020 přeji všem žákům a žákyním, stejně tak i kolegyním a kolegům spoustu energie a chuti do zvládání všech školních povinností, ať se nám daří.

Mgr. Petra Štoudková, třídní učitelka

Září | 25.09.2019

VÝLET DO STRÁŽNICE A BRNA

Ve středu brzy ráno nejen pro naši třídu, ale i pro celý druhý stupeň  ke škole přijely dva autobusy a vyjeli jsme směrem Strážnice. Po příjezdu do autokempu jsme se rozdělili podle tříd. Na nás čekala nejdříve prohlídka strážnického zámku. Ten byl vlastně přestavěný vodní hrad, který měl bohatou minulost. Zámek i jeho okolí s parkem se mi moc líbily. Zajímavá byla výstava krojů, která byla také součástí expozice.

Po prohlídce jsme se šli ubytovat do čtyřlůžkových chatek v kempu. Následoval oběd, který byl hodně dobrý – hovězí vývar a smažený sýr s vařenými bramborami. Odpoledne jsme  navštívili Skanzen Strážnice. Seznamovali jsme se tu s dřívějším životem  na jihovýchodní Moravě. Jak se stavělo, hospodařilo, vařilo i jak se lidé dovedli bavit. Také jsme se dozvěděli něco o řemeslné výrobě a vinařství. Poté jsme si prohlédli náměstí a okolí, kde jsme dostali rozchod a zašli si třeba na zmrzlinu. Po návratu do kempu jsme se vydali na večeři, tentokrát jsme si pochutnali na kuřecím plátku s rýží. Po večeři jsme měli zábavu  v chatkách dlouho do noci.

Ráno jsme si sbalili všechny věci a po snídani odjeli do Brna. Tam  byla na programu  prohlídka expozice Fauna Moravy v Biskupském dvoře, který je součástí  Moravského zemského  muzea. Zde bylo hodně vycpaných zvířat - ryby, obojživelníci, savci, plazi i ptáci. Po prohlídce jsme odjeli do nákupního centra Globus utratit nějaké peníze v obchodě nebo restauraci. Po čtrnácté hodině  jsme vyrazili na cestu domů.

Procházková Sylva, Mgr. Petra Štoudková

Říjen | 31.10.2019

VÝMĚNNÝ POBYT VE VÍDNI

Dne 3. 10. se všichni účastníci pobytu sešli v 6:15 před školou. Cesta nebyla moc dlouhá a proběhla v pořádku. Měli jsme přestávku v Mikulově, kde si všichni došli na WC a mohli si něco koupit.

Když jsme dorazili do Vídně, rakouští žáci už na nás čekali před Přírodovědným muzeem. Před vstupem do muzea nás paní učitelky všechny společně vyfotily.

Vešli jsme do muzea a bylo to zajímavé. Nějakou dobu jsme čekali ve vstupní hale, nad námi byl pověšený velký měsíc. Výstava začínala čtyřmi sály, ve kterých byly  minerály. Pátý sál se věnoval meteoritům a další zeměkouli. V dalších třech sálech byly zkameněliny, potom byli dinosauři a ostatní sály byly věnovány vývoji člověka a vesmíru.

Druhé patro bylo celé o zvířatech, od těch nejjednodušších - korálů, prvoků a jiných malinkých organismů, až po opice. Jedny z nejzajímavějších výstav byli žraloci a korály. Bylo velice zajímavé vidět, jak se vyvíjela zvířata. Veliká škoda byla, že vše bylo německy a tak jsme si vše jen prohlíželi nebo se zeptali učitelů.

Po prohlídce muzea jsme šli na oběd, cesta byla dlouhá asi 2 km. Šli jsme centrem města, kolem radnice. Došli jsme k nové univerzitní budově, kde jsme měli zajištěn oběd ve studentské menze. Do restaurace jsme museli vyjít 7 pater a chvilku čekat. Až nás potom pozvali do jídelny a dostali jsme chutné lasaně se salátem.

Po obědě jsme pokračovali prohlídkou centra, zamířili jsme ke katedrále svatého Štěpána a cestou se také zastavili na židovském náměstí a něco nám řekli o památníku, který stál uprostřed. Kolem Hofburgu jsme se vraceli zpět k muzeu, kde jsme si předali s rakouskými žáky drobné dárky, chvilku počkali na autobus a jeli domů. Na hranicích jsme se zastavili opět v Mikulově a domů dojeli v 19:25. Výlet se velmi povedl a hlavně prohlídka muzea stála za to.

Tadeáš Moravec, Julie Novotná

Cimbálová muzika Réva

Na naší škole vystoupili 10. října členové kapely Réva z Moravy. Ukázali nám, že na lidové  nástroje, např. cimbál, kontrabas, housle, klarinet, se dají zahrát i jiné písně než lidové. Kapelníci nám zahráli písně z různých žánrů, např. Yesterday od kapely Beatles, text složil John Lenon. Z oblasti vážné hudby jsme si poslechli Vltavu od Bedřicha Smetany.

Představení se mi líbilo a myslím, že mým spolužákům se líbilo také, dokonce jsme si společně zazpívali i zatančili.

Hynek Jukl

Prosinec | 04.12.2019

Vánoční trhy ve Vídni

V úterý 10. 12. jsme navštívili vánoční trhy ve Vídni. Naše cesta začala v 7h odjezdem od školy a trvala téměř 3,5 hodiny. Ve Vídni jsme vystoupili u Přírodovědeckého muzea a vydali se na procházku historickým centrem ke katedrále svatého Štěpána. Všude v ulicích již panovala vánoční atmosféra.

Naším hlavním cílem byly vánoční trhy před radnicí, tzv. Rathausplatz. Když jsme došli na náměstí, dali jsme si pokyny, kde a kdy bude sraz, kam všude můžeme ve skupinkách chodit. A pak jsme měli 2 hodiny rozchodu, abychom si mohli sami vše prohlédnout, koupit si třeba něco dobrého nebo nějaký dáreček pod stromeček. Dřevěné stánky byly nádherně nazdobené a uvnitř každého jsme mohli najít něco jiného, od nejmenších věcí jako např. řetízek až po vanoční punč, který krásně voněl. K vidění byla v parku také  např. dráha na bruslení, kde bylo možné půjčit brusle a třeba si i zabruslit, starodávné atrakce z poutě jako např. kolotoč nebo ruské kolo.

Po dvou hodinách jsme se zase všichni sešli a počkali na autobus ve vedlejší ulici. Cestou zpátky jsme se stavili na benzince v Mikulově a pak už jeli rovnou domů. Cesta byla sice dlouhá, ale výsledek stál za to.

Tadeáš Moravec

EXKURZE DO KNIHOVNY VE SVITAVÁCH

V pondělí 16. 12. vyrazila 7. třída do Svitav do knihovny. Hned ráno v 8 h jsme jeli linkovým autobusem, někdo nastoupil na náměstí, někdo na Příční a někdo na Dlouhé. Vystoupili jsme na autobusovém nádraží a šli přes náměstí do Fabriky.

Přivítala nás moc milá paní knihovnice. Když jsme si dali věci do šatny, zavedla nás do menší místnosti mezi barem a knihovnou. Naše téma byl komiks. Nejdříve nám o komiksech něco vyprávěla, ptala se nás a pak rozdala nějaké pracovní listy, které jsme vyplňovali. Potom jsme ve skupinkách dostali úkol vymyslet a nakreslit jednu komiksovou postavu s nějakou zvláštní schopností a k ní příběh. Vznikly čtyři komiksové postavy: Aqua, ruský medvěd, lady Gigi a nějaký kluk. Nakonec jsme uspořádali soutěž o nejlepší postavu, kterou vyhrála Aqua.

Po odchodu z Fabriky jsme šli na náměstí a měli asi půl hodiny rozchod. Zpět jsme se také vrátili linkovým autobusem a ještě stihli dvě poslední vyučovací hodiny.

Julie Novotná

Leden | 06.01.2020

Lyžařský kurz – Harrachov

5. - 11. 1. 2020 - Penzion Sunski

I přes rozmary letošní zimy se lyžařský kurz žáků 7. třídy doplněný žáky  6.,8. a 9. ročníku podařilo úspěšně uskutečnit opět v krkonošském lyžařském středisku v Harrachově v penzionu SUNSKI. Od neděle 5. ledna do soboty 11. ledna 2020 se ve ski areálu „Zákoutí“ a na červené sjezdovce na Čertově hoře 41 žáků naší školy učilo a zdokonalovalo své lyžařské dovednosti pod instruktorským vedením Mgr. Oldřišky Štoudkové,  Mgr. Petry Štoudkové a Mgr. Radima Švancary. Na zdravotní stav žáků dohlížela zdravotní sestra Ivana Trojanová.

Po příjezdu do Harrachova se všichni vypravili prohlédnout si terén s pomou pro začátečníky na Zákoutí a sjezdovku s lanovkou na Čertovu horu.

Ve středu, v době odpočinkového odpoledne, se pak vydali k vyhlášené bobové dráze a většina žáků si i jízdu na bobech vyzkoušela.

Teoretické znalosti z lyžování, bezpečnosti na horách, zdravovědy, chování na sjezdovce i v terénu získávali žáci při večerních programech.

Tradičního závodu ve slalomu na sjezdovce „ Zákoutí“ se zúčastnilo 39 žáků. Všichni byli odměněni drobnými cenami a sladkostmi, první tři závodníci v každé ze tří kategorií obdrželi diplom. V kategorii mladších dívek obsadila 1. místo Nikola Neubauerová, 2. místo Eva Kadlecová, 3. místo Gabriela Pásková, v kategorii mladších chlapců patřilo 1. místo Štěpánu Mezuláníkovi, 2. místo Hynku Juklovi a 3. místo Tadeáši Reichlovi. V kategorii staršího žactva získal 1. místo Patrik Geršl, 2. místo Jakub Karlík a 3. místo Klára Neubauerová.

Na ceny přispěl MěÚ Březová nad Svitavou a p.Jakal za LÉKÁRNU Březová. Díky finančnímu příspěvku Městského úřadu vyšel lyžařský kurz žákům, kteří se ho zúčastnili poprvé, o třetinu levněji.

Počasí nám sice moc nepřálo, ale díky technickému sněhu jsme si užili lyžování ke spokojenosti nás všech. Domů jsme se vrátili plni zážitků, bez zranění a s předsevzetím, že bychom si chtěli kurz příští rok zopakovat.

Distanční výuka v 7.třídě

Když jsme se 10.března 2020 naposled společně ve třídě viděli a během vyučování se dozvěděli, že se školy od následujícího dne uzavírají, nikdo z nás netušil, jak dlouhé odloučení nás čeká a co všechno bude obnášet. Covid-19 ovlivnil poměrně zásadně náš zaběhnutý život, přinesl nám spoustu omezení, opatření, zákazů a přinutil nás pokračovat ve výuce novým způsobem – na dálku neboli distančně.

Během několika dnů jsme začali pracovat elektronicky, založili jsme třídní e-mail, na který jednotliví učitelé posílali učivo a úkoly ze svých předmětů, žáci si je zde vyzvedli, vypracovali a v určených termínech zase odeslali svým vyučujícím na jejich e-maily. V některých předmětech proběhla několikrát dokonce on-line výuka přes skype. Pokud bylo třeba, komunikovali jsme také přes společnou skupinu na Messengeru, s rodiči často i telefonicky.

Každému se dařilo v této nelehké době vyrovnat se se stávající situací jinak. Někteří žáci si poměrně rychle zvykli pracovat z domova, plnit kompletně a v termínech své úkoly, vzít na sebe zodpovědnost sám za sebe. Někteří potřebovali více pomoc a dohled rodičů, jiní pojali toto období bohužel spíše prázdninově. Snaha, píle a pečlivost plnění či neplnění těchto domácích prací se společně se známkami z konce 1.pololetía se známkami z 2.pololetí do 10.března stanou podklady pro závěrečnou klasifikaci  tohoto zvláštního školního roku 2019/2020.

Od pondělí 8.června došlo k dalšímu rozvolňování opatření proti koronaviru a my se můžeme ve škole setkávat alespoň dvakrát týdně v patnáctičlenné skupině  formou konzultačních hodin. Tady se lze v jednotlivých předmětech vrátit k různému učivu a vysvětlit si například složitější  látku, pracovat společně na úkolech, které zbytek žáků i nadále vypracovává distančně z domova.

Ráda bych poděkovala zejména těm žákům, kteří se snažili pracovat a komunikovat, když bylo třeba, rodičům za jejich spolupráci, protože i pro ně to byla situace náročná, nejen časově. I pro nás učitelenastalo zvláštní období, kdy jsme místo tradiční výuky před tabulí najednou museli  předávat učivo na dálku a chyběl nám osobní kontakt se svými žáky. Společně jsme to ale nějakým způsobem zvládli a odnášíme si nové poznatky, dobré i špatné. Je na každém z nás, jak je dokážeme v budoucnu zúročit a co si z této „koronavirové doby“ odneseme.