ÚvodHistorie Škola dnesJídelnaŠDAkceFotoDokumentyPovinné informaceVýchovné poradenstvíRadaDumyKontaktOchrana osobních údajů
Březen | 01.03.2020

Slavkovské memento 2020

 

            Už několik let se žáci naší školy zapojují do literárně dějepisné soutěže Slavkovské memento. Letos se konal už šestnáctý ročník, který byl bohužel ovlivněn událostmi epidemie koronaviru. Z tohoto důvodu výjimečně neproběhlo slavnostní vyhlášení, které je vždy v malebných prostorách zámku Slavkov u Brna.

            Letošního ročníku se zúčastnilo 41 žáků z 12 škol. ZŠ Březovou nad Svitavou reprezentoval žák 8.ročníku Vít Klemša, který se umístil na celkovém prvním místě v kategorii základních škol a navázal tak na výborná umístění svých předchůdců z minulých ročníků.

Vítězná práce se jmenuje "Příběh Josefa Mináře" a pojednává o rodáku z obce Vítějeves, který padl v bojích s ordnery v roce 1938.

            Vítkovi blahopřejeme k vynikajícímu umístění v soutěži, děkujeme za reprezentaci ZŠ Březová nad Svitavou a přejeme si, aby se i v dalších letech našli nadšenci, kteří se nebojí udělat práci navíc a zajímají se o dějiny svého regionu.


 Příběh Josefa Mináře / ke stažení /

Distanční výuka

 

            Od uzavření školy 11. března 2020 došlo k důležité změně ve vzdělávání žáků. Covid-19 ovlivnil zásadně způsob práce školy, přinesl spoustu opatření a pokynů a přinutil nás pokračovat ve výuce novým způsobem – na dálku neboli distančně.

            Během několika dnů museli začít vyučující pracovat pouze elektronicky. Postupně byly založeny  třídní e-maily, na které jednotliví učitelé posílali učivo a úkoly z hlavních předmětů, žáci si je zde vyzvedli, vypracovali a v určených termínech zase odeslali svým vyučujícím na jejich e-maily. Důležité bylo nastavení zpětné vazby. Pokud bylo třeba, komunikace s žáky probíhala také na  WhatsApp nebo přes společné skupiny na Messengeru. Na druhém stupni se uskutečňovaly přes Skype a hellosmart.com pravidelně každý týden hodiny matematiky, češtiny a angličtiny. Rodičům byly informace předávány i telefonicky, popřípadě pomocí tištěných materiálů.

            Každému se dařilo v této nelehké době vyrovnat se se stávající situací jinak. Většina žáků druhého stupně si poměrně rychle zvykla pracovat z domova, plnit kompletně a v termínech své úkoly, vzít na sebe zodpovědnost sám za sebe. Žáci prvního stupně potřebovali více pomoc a dohled rodičů. Našli se bohužel i tací, kteří pojali toto období prázdninově. Snaha, píle a pečlivost plnění či neplnění těchto domácích prací se společně se známkami z konce 1. pololetí  a se známkami z 2. pololetí do 10. března stanou podklady pro závěrečnou klasifikaci  tohoto zvláštního 2. pololetí školního roku 2019/2020.

            Děkujeme všem žákům, kteří svědomitě pracovali a komunikovali vždy, když bylo třeba. Velké poděkování patří rodičům za jejich spolupráci, protože i pro ně to byla situace nejen časově velmi náročná. I pro nás učitele šlo o neobvyklé  období, kdy jsme museli  předávat učivo na dálku a kdy nám chyběl osobní kontakt se svými žáky.