SURVIVOR aneb Cesta za pokladem
Ve čtvrtek 2.11. se naše třída vydala na adaptační kurz, který pro nás připravily lektorky z Domu dětí a mládeže Kamarád v České Třebové. Ráno jsme se sešli na vlakovém nádraží ve Březové a odtud společně cestovali vlakem.
Po příchodu do DDM a malé svačince začala úvodní seznamovací část programu, kdy se děti i lektorky navzájem představovaly pomocí klubíčka vlny a vytvořily krásně propletenou síť. Poté jsme se dozvěděli téma a cíl naší hry SURVIVOR, ve které rozděleni do dvou týmů podle červených a modrých šátků budeme hledat poklad. Prvním úkolem pro oba týmy bylo vymyslet si svůj název a namalovat vlajku. Protože obě skupiny – Avataři a Žabáci - ztroskotaly na opuštěném ostrově Kalinga, druhým úkolem bylo nakreslit loď, na které by odpluly na další ostrov plnit podle skryté šifry dílčí úkoly vedoucí k pokladu.
To už jsme se přesunuli ven, procházeli parkem a hledali další stanoviště s obálkami skrývajícími potřebné indicie. Při našem putování jsme vystoupali až nad Českou Třebovou do místní části Hory, která nás překvapila svým výhledem na město a hezkou přírodou v barvách podzimu. I tady nás čekal úkol: štafetový běh pro ampulky skrývající další úkol. Nejzajímavější byl asi úkol v zahradě další budovy DDM Rébus, kde oba týmy musely společně rozdělat oheň a na něm v kotlíku s vodou uvařit dvě vejce natvrdo.
Nakonec jsme se úspěšně propracovali k mapě pokladu a zjistili, že je ukryt v prostorách Rébusu. Zaslouženou odměnou byl také oběd – vynikající pizza. Po ní už se rozdávaly odměny – každý si domů odvážel diplom, pamětní placku a shaker. Před odchodem na vlak měly děti ještě možnost využít vybavení Rébusu a společně si zahrát např. kulečník, fotbálek nebo Xbox.
Kromě nalezení pokladu bylo hlavním cílem této hry učit děti vzájemné spolupráci, toleranci a podpoře při plnění úkolů. Myslím si, že kromě několika drobných zádrhelů se to vše docela dařilo, děti hra bavila a splnila svoje účely. Děkujeme tímto také DDM Kamarád a zejména paní ředitelce Endyšové za přípravu programu.
Mgr. Petra Štoudková, 6.třída